Tom’s Cabin

Over ons

Over Tom’s Cabin

Onze missie

Tom’s Cabin is een audiovisueel productiehuis dat helpt om bedrijfsverhalen om te zetten in echte, pakkende video’s. Onze missie? Jouw boodschap vertalen naar een creatief concept dat past bij je merk en wat je bedrijf uitstraalt. En ervoor zorgen dat je publiek zich echt verbonden voelt door krachtige, aspirationele content te maken die blijft hangen. En dus impact heeft.
Tom’s cabin

Ons team

Tom Lauwers

Tom Lauwers

Oprichter / Producer

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Ray Leemans

Ray Leemans

Producent/Regisseur

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Illyas Fourir

Illyas Fourir

Video Content Creator

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Hoe wij werken

Onze werkwijze

Het produceren van goede videocontent vereist teamwerk. De klant, producers, creatives, iedereen speelt zijn rol. Om iedereen op het juiste moment aan boord te hebben, maken we een duidelijke en transparante planning. Zo weet iedereen wanneer en wat er gebeurt en, nog belangrijker, wie een taak uitvoert.

Full content provider
Creatief concept
De juiste mensen voor de juiste job

Full content provider

Bij Tom’s Cabin werken we in audiovisuele productie-eenheden (of productiecabins, zoals wij ze graag noemen) die gebaseerd zijn op tientallen jaren ervaring in audiovisuele communicatie.

Wij zijn een full videocontent provider met een specifieke aanpak Bij elk project dat we uitvoeren, staat Tom’s Cabin in het teken van je bedrijf, je evenement of het verhaal dat je wilt vertellen. We werken nauw samen om je verhaal om te zetten in audiovisuele realisaties.

R

Audiovisuele productie cabins

R

Tientallen jaren ervaring

R

Focus op je boodschap

Creatief concept

Elke productie begint met een sterk concept. Wij gebruiken de bouwstenen van een briefing om een aantrekkelijk creatief concept te creëren. . De focus ligt blijvend op je verhaal.

We volgen de hypes, trends en de nieuwste technieken op de voet op en passen ze toe als ze waarde toevoegen aan je verhaal.

R

Uitgangspunt = concept

R

Focus op je verhaal

R

Hypes en trends volgen

R

Up-to-date met nieuwste technieken

De juiste mensen voor de juiste job

Het beheer van je project wordt transparant gecentraliseerd in één aanspreekpunt met een nauwe communicatielijn naar jou, de klant, en dat met een duidelijk kader voor planning, uitvoering en budget.

Onze teams van creatieve genieën zijn experts in hun vakgebied. De juiste mensen voor de juiste job. En stemmen elk team af op de behoeften van de productie. Elk aspect is gedekt, van regisseurs tot motion graphic designers, geluidstechnici, cameramannen, monteurs… Noem maar op: ze zitten in ons team!

R

Transparant projectbeheer

R

Eén aanspreekpunt

R

Een team van creatieve genieën, zonder zever

Geen woorden maar daden!

Ons productieproces

1. Kick off vergadering
2. Scriptontwikkeling
3. Pre-productie
4. Opname
5. Postproductie
We starten elk project met een kick-off meeting. We bespreken je verwachtingen van de video.

Wat is je kernboodschap? Wat is je algemene videostrategie? Waar en hoe wordt de video verspreid?

Door deze stappen te doorlopen ontwikkelen we de juiste aanpak. Zo stemmen we het script af op het verwachte resultaat. We ontmoeten je liefst persoonlijk. Het is een efficiëntere manier om de nodige details te bespreken. Tegelijk leren we elkaar beter kennen, wat onze samenwerking alleen maar ten goede komt.

Op basis van de inhoudelijke input die we van jou krijgen tijdens de kick-off meeting, werken we het project en de details van het script uit.

Hoe gaan we het verhaal vertellen? Welke visuele stijl gebruiken we? Wie zal zijn/haar verhaal vertellen? Welke extra visuals versterken de boodschap? Dit proces eindigt pas als alle nodige feedback tijdens de overlegmomenten is goedgekeurd in een script en concept.

Bij de voorbereiding van een opnamedag komt heel wat praktische organisatie kijken. Daarom bereiden we tijdens het ontwikkelen van het script ook alle filmapparatuur voor.

We maken afspraken en gaan eventueel op zoek naar de geschikte locatie. Met andere woorden: location hunting. Geen zorgen; niemand raakt daarbij gewond. Dankzij efficiënt projectmanagement zorgen we ervoor dat alles klaar is voor de opnames van de video.

Na veel voorbereiding zijn we klaar voor de regisseur om ‘ACTIE’ te roepen. Hoewel, laten we eerlijk zijn, in bedrijfsfilms wordt die term niet vaak gebruikt. Dat is meer iets voor Hollywoodfilms.

Elke cameraman heeft zijn specifieke sterktes. Wij selecteren altijd de juiste mensen voor de job, zodat jij er zeker van bent van een professionele aanpak.

Beeld montage

Na het filmen, monteren we de beelden. We maken gebruik van een online app, waardoor het bekijken en geven van feedback op de gemonteerde video heel makkelijk en overzichtelijk is.

Motion Graphics

Als de beeldmontage is goedgekeurd gaan we titelanimaties, geanimeerde grafieken en teksten toevoegen.

Sound Design

  • Nu het beeld is goedgekeurd, werken we de audio af. Klank bepaalt 50% van de impact van je video; dus besteden we hier graag aandacht aan. De voice over wordt opgenomen. Klankafwerking met mixing van de muziek en toevoeging op gepaste momenten van klankeffecten die het verhaal ondersteunen. 

Afwerking video

  • Beeld en klank zijn nu klaar. Dan zorgen we voor een afgewerkte video file in de gewenste compressie. 
Voor al je communicatie, storytelling en marketing.

Onze waarden

Authenticiteit

Onze belangrijkste kernwaarde is ongetwijfeld authenticiteit. Tegenwoordig worden we dagelijks in hoog tempo overspoeld met talloze vormen van communicatie. Er gaat geen moment voorbij dat ons brein niet geprikkeld wordt door een bepaald medium. Online of offline, bewust of onbewust. Het gebeurt op elk niveau. Dus hoe trek je de aandacht? Eenvoudig! Door te kiezen voor authentieke storytelling val je op als de noorderster in een permanent verlichte hemel.

Consistentie

Het spreekt voor zich dat we streven naar visionaire, boeiende en opvallende video’s waarin de boodschap van onze klant de hoofdrol speelt. Daarbij mogen we nooit het hoofddoel uit het oog verliezen: communiceren in lijn met de visuele identiteit en kernwaarde van de opdrachtgever. We krijgen veel informatie van onze klanten, maar het is onze taak en missie om die te gieten in een passend concept.

Verbinden

Verbinding maken met je publiek is natuurlijk het ultieme doel van een video. Zodra er een connectie is, wordt een boodschap in het oog van de kijker opgenomen en als waardevol ervaren. Dat brengt ons bij de volgende stap: het belang van het communicatiekanaal. Elk medium heeft specifieke behoeften om een boodschap glashelder te maken.
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.